Obec Králiky
ObecKráliky

Skalné lezenie

Predstavíme Vám malú lezeckú oblasť Králiky. Hlavná stena je orientovaná na juh a celkom dobre sa tu dá zaliezť aj vo februári pokiaľ sa slnko opiera do steny. Ciest v tejto oblasti nie je veľa, niektoré sú vylezené v roku 1965 - 66 Vladom Tatarkom, Janom Bankom a Ivanom Matušíkom. To len tak na okraj aby sa nezabudlo aj na priekopníkov lezenia.

Cesty na Králikoch sú kolmé až mierne previsnuté a sú pomerne dobre odistené. V prípade ľahších ciest je dobré zobrať si pár čokov, prípadne nejakého "kamaráta" a lezenie môže začať.Na rozohriatie si môžete dať kratšie, ľahšie cesty, ktoré sa nachádzajú napravo. Postupne ako sa presúvate doľava tak obtiažnosť stúpa a zastaví sa na 9.

obrázok

Vedľa hlavnej veže sa nachádza ďaľšia na ktorej sa nachádza 7 ciest a do niektorých sa hodia čoky.

Za potokom sa nachádza ďalšia veža na ktorej sa lezú v zime drytoolové cesty.

Mapa

obrázok

Príjazd, Prístup

Táto oblasť je vzdialená od Banskej Bystrice (BB) 11km. Z BB je ten smer dobre značený a snáď nebudete blúdiť. Keď prídete do obce Králiky tak musíte prejsť okolo potravín na ľavej strane a cca po 150 - 200metroch bude cesta pokračovať doprava, ale vy odbočíte do ľava a pôjdete dole z kopca cca 50metrov až uvidíte malý kameňolom. Tu zaparkujete aj keď miestny obyvatelia poňali kameňolom ako smetisko, čo nepridáva na kráse. Ďalej budete pokračovať pešo. Prejdete popri kameňolome a po chvíli natrafíte na prvé vápencové skaly.

Ubytovanie

Je možné spať priamo pod skalami.

Potraviny a voda

Nakúpiť môžete v niektorom z hypermarketov v Banskej Bystrici, prípadne v obchode, ktorý sa nachádza v obci Králiky.

Doporučené cesty

Strecha nad ohniskom 7 – zaujímavá cesta, ktorá má pekný výlez. Minulosť pre budúcnosť 9 – cesta so zaujímavými krokmi.

Život v obci

Fotogaléria

Náhodný výber z galérie

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.